flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Спільна нарада проведена працівниками реєстраційної служби Трускавецького міського управління юстиції

10 червня 2015, 16:42

     10 червня 2015 року в приміщенні реєстраційної служби Трускавецького міського управління юстиції відбулась спільна нарада між працівниками реєстраційної служби Трускавецького міського управління юстиції, працівниками Державної податкової інспекції у м. Трускавці, працівниками Трускавецької міської ради, працівниками Трускавецького міського суду, працівниками Прокуратури м. Трускавця, працівниками Трускавецького МВ ГУ МВС України у Львівській області та адвокатом. Від суду в даному заході взяв участь керівник апарату Трускавецького міського суду Львівської області Корчинський Віталій Романович.

    На нараді було обговорено тему: «Опрацювання Постанови КМУ №722 від 24.12.2014 «Деякі питання надання інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження», «Постанова КМУ №1204 від 21.11.2012 «Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру». «Використання он-лайн сервісів».

     Виступила: Топорович Ліля Марянівна – начальник реєстраційної служби Трускавецького міського управління юстиції - привітала присутніх та оголосила порядок денний.  

    Довела до відома присутніх, що 24 грудня 2014 року Постановою КМУ №722 затверджено Порядок доступу посадових осіб органів державної влади, органів місцевого самоврядування, судів, органів внутрішніх справ, органів прокуратури, органів Служби безпеки, нотаріусів, адвокатів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та скасовано відповідно пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 р. № 868 “Про затвердження Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень і Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно”.  Також цією Постановою встановлено, що до 1 жовтня 2015 р. до укладення договору про надання доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) та отримання електронного цифрового підпису для роботи з Державним реєстром прав суди, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи доходів і зборів, органи Служби безпеки та інші органи державної влади (посадові особи) мають право отримувати інформаційну довідку з Державного реєстру прав у паперовій формі як за об’єктом нерухомого майна, так і за суб’єктом права на нього на підставі письмового запиту, форму та вимоги до заповнення якого встановлює Міністерство юстиції. В інформаційній довідці зазначається інформація, наявна в Державному реєстрі прав, залежно від змісту запитуваної інформації.

Орган державної реєстрації прав розглядає відповідний запит та за результатами розгляду формує інформаційну довідку або у разі, коли із запитом звернулася неналежна особа, приймає рішення про відмову в наданні інформації з Державного реєстру прав, форму та вимоги до оформлення якого встановлює Міністерство юстиції.

Зазначена інформаційна довідка видається в порядку, передбаченому для надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру прав, у паперовій формі та оформляється з використанням бланка, зразок та опис якого встановлює Міністерство юстиції.

Доступ користувачів до Державного реєстру прав та реєстрів надається (припиняється) на підставі договору, укладеного між таким користувачем та адміністратором Державного реєстру прав та здійснюється з використанням електронного цифрового підпису. У разі коли користувачем є посадова особа органу державної влади або органу місцевого самоврядування, договір укладається між органом, у якому працює такий користувач, та адміністратором Державного реєстру прав.

Користувач під час здійснення повноважень, визначених законом, користується інформацією про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна з Державного реєстру прав. За відсутності інформації про зареєстровані речові права на нерухоме майно у Державному реєстрі прав користувач використовує інформацію про зареєстровані речові права з Реєстру прав власності на нерухоме майно, про обтяження речових прав з Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та про іпотеки з Державного реєстру іпотек щодо цього об’єкта.

Пошук відомостей про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна у Державному реєстрі прав здійснюється користувачем відповідно до Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 р. № 1141, за реєстраційним номером об’єкта нерухомого майна, адресою об’єкта нерухомого майна, місцезнаходженням або кадастровим номером земельної ділянки, або за ідентифікаційними даними фізичної чи юридичної особи.

Пошук необхідних відомостей у реєстрах здійснюється відповідно до Порядку використання даних реєстрів, затвердженого Мін’юстом.

До здійснення пошуку відомостей про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна користувач вносить до Державного реєстру прав відомості про підставу користування інформацією з Державного реєстру прав та реєстрів (норми закону про покладення на користувача повноважень, для здійснення яких проводиться пошук інформації, реквізити справи, провадження, договору про надання правової допомоги, заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень тощо).

 Інформація, отримана користувачем під час доступу до Державного реєстру прав та/або реєстрів, оформляється у вигляді інформаційної довідки, що формується окремо щодо кожного об’єкта нерухомого майна чи суб’єкта речових прав на нього згідно із заданими критеріями пошуку та засвідчується підписом користувача, скріпленим його печаткою (за наявності) і залишається у відповідній справі, у зв’язку з якою здійснено пошук інформації.

 Користувач вживає заходів до забезпечення зберігання, запобігання несанкціонованому доступу та поширенню персональних даних суб’єктів речових прав на нерухоме майно, отриманих згідно з цим Порядком, відповідно до законодавства. Забороняється надавати іншим особам за їх зверненням інформацію, отриману відповідно до цього Порядку, крім випадків, установлених законом.

 

       На семінарі будо доведено про  «Зміни, що вносяться до постанов КабінетуМіністрівУкраїни.

 

Виступила: Федурко Руслана Василівна –начальник відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно реєстраційної служби Трускавецького міського управління юстиції та довела до відома присутніх: «Порядок надання фізичним та юридичним особам інформації з Державного реєстру речових  прав на нерухоме майно», Надання інформації з Державного реєстру прав у паперовій формі, надання інформації з Державного реєстру прав у паперовій формі у вигляді інформаційної довідки, Надання інформації з Державного реєстру прав у паперовій формі у вигляді витягу за заявою власника об’єкта  нерухомого майна чи іншого правоволодільця про належні йому права, Надання інформації з Державного реєстру прав у паперовій формі у вигляді виписки, Надання інформації з Державного реєстру прав в електронній формі.

На виконання постанови № 1204 від 21.11.2014 «Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру» із змінами внесеними згідно з Постановою КМ №722 від 24.12.2014 відповідно до ч.3 статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Кабінетом  Міністрів України постановлено:

Установити, що:

1) розмір плати за:

внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Реєстр), у тому числі виправлення технічної помилки, що допущена не з вини державного реєстратора прав на нерухоме майно, становить 51 гривню;

надання інформації з Реєстру у формі витягу - 120 гривень;

надання інформації з Реєстру в електронній формі через офіційний веб-сайт Державної реєстраційної служби - 17 гривень;

надання органом державної реєстрації прав, нотаріусом за зверненням фізичних та юридичних осіб інформації з Реєстру в паперовій формі у вигляді інформаційної довідки - 34 гривні;

надання органом державної реєстрації прав, нотаріусом за заявою власника (співвласника) квартири, житлового чи нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку, у разі створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (асоціації власників житлових будинків, якщо їй делеговані повноваження з управління неподільним та загальним майном відповідного житлового комплексу) інформації з Реєстру в паперовій формі у вигляді інформаційної довідки - 170 гривень;

надання інформації з Реєстру шляхом безпосереднього доступу нотаріусів та адвокатів - 51 гривню;

2) кошти, сплачені за:

надання інформації з Реєстру, зараховуються до державного бюджету;

внесення змін до записів Реєстру, у тому числі виправлення технічної помилки, що допущена не з вини державного реєстратора прав на нерухоме майно, спрямовуються на здійснення адміністратором Реєстру заходів із створення та супроводження програмного забезпечення Реєстру, технічного і технологічного забезпечення, збереження та захисту даних, що містяться у Реєстрі.

     Також на нараді обговорено, що на сайті Мінюсту www.new.minjust.gov.ua можна отримати розширену інформацію (довідку, витяг, виписку) про підприємство, нерухоме майно фізичних осіб (свідоцтво про право власності, витяг про державну реєстрацію, рішення про зупинення розгляду заяви, рішення про відмову в реєстрації прав) та зареєструвати бізнес.

     Документи із реєстрів можна просто роздрукувати на принтері, додаткові печатки чи інші види підтвердження їх достовірності не потрібні. Електронні виписки, витяги та довідки мають таку саму юридичну силу як і паперові.

     Щоб отримати виписку слід здійснити пошук за кодом ЄДРПОУ, повною назвою, директором, засновником компанії.

            Безкоштовний пошук дає змогу отримати повну інформацію про юридичну особу або фізичну особу-підприємця, за винятком місця проживання фізичних осіб (засновників, фізичних осіб-підприємців), але на відміну від витягу - безкоштовний пошук можна робити лише за чотирма критеріями: за назвою або кодом ЄДРПОУ юридичної особи та за ПІБ або податковим номером фізичної особи-підприємця, результат пошуку не зберігається у системі. Вартість повного витягу із переліком засновників, керівників, видами діяльності компанії – 45,68 грн. (у паперовому вигляді 60,9 грн.), вартість витягу з реєстру нерухомості – 18,27 грн. (24,36 грн.) Реєстрація бізнесу безкоштовна.

Виписки, довідки та витяги надаються анонімно.

Під час формування паперового документа, реєстратору доводиться витратити від 20 до 40 хвилин, то підготовка електронної виписки, довідки чи витягу відбувається автоматично в режимі он-лайн. Середній час підготовки документу – 15-30 секунд

Оплатити отримані документи можна карткою Visa/MasterCard. Мито перераховується на рахунок у Держказначействі, комісію у розмірі 3 грн. за обслуговування платежу отримує державний Ощадбанк

Якщо потрібно подавати документ у кілька установ, то щоразу платити за кожну нову копію не потрібно, один раз сплативши за формування електронного документу, заявник  отримує його номер, за яким він або будь-хто (в тому числі державні та банківські установи) може безкоштовно завантажити сформований витяг, виписку або довідку з будь-якої точки світу у режимі он-лайн через Інтернет. При цьому якщо двоє людей незалежно один від одного замовили виписки одного й того ж документа, результати записів матимуть відмінні номери. Адже час фактичного формування документа буде різнитися. Такий документ зберігатиметься у базі даних реєстру протягом 1 року .

Достовірність виписки, довідки чи витягу легко перевірити, увівши в системі унікальний номер документа. Оскільки цей номер – у разі справжності – дає можливість завантажити весь оплачений раніше документ без обмежень, то перевірка реальності даних займе кілька секунд.